M.I. Nautika - Elena 400
TEHNIČKE KARAKTERISTIKE:
Dužina trupa: 4,10 m
Širina: 1,67 m
Težina: 250 kg
Broj osoba: 4
Motor: 50 KS
Cijena: od 25.000 kn
uključen PDV


Izgled i unutrašnjost

Maleni otvoreni fisherman klasični je predstavnik svoje klase sa središnje postavljenom konzolom, malo pomaknutom prema krmi i prilično oštrim linijama trupa. Brodograditelji su igrali na sigurnu kartu te je dizajn fishermana klasičan i svevremenski. Na gliser je uputnije ući s pramca jer je, zahvaljući prilično širokom pramčanom rubu i velikom sjedalu, ulazak vrlo lak.

Dovoljno je nogom zakoračiti i zasjesti u pramčano sjedalo u koje se mogu smjestiti do dvije osobe. Ispred konzole se nalazi jednostruko sjedalo s kojim Elena 400 vjerno slijedi trendove, jer sličan smještaj sjedala već je postao uobičajen kod svih novijih modela fishermana i gumenjaka. Konzola je smještena u sredini glisera i nešto je uža no što smo navikli, zbog čega se ugrađeno kolo kormila doima prevelikim i strši van. Sjedalo ispred konzole i konzola su uski, no radi se o kompromisu kojim se dobilo više mjesta u bočnim prolazima koji su stvarno dovoljno široki za nesmetan prolazak.

Skiperska klupa pomaknuta je u krajni krmeni dio i može smjestiti dvije osobe, a zahvaljući bočnoj i krmenoj ogradi, suskiper se u glisiranju ima za što pridržavati. Inoks bočna ograda pruža se, naravno duž oba boka glisera od pramca do krme, i dovoljno je visoka tako da se za nju može pridržavati bez obzira gdje se sjedi. Pohvalno ! Iako je ovaj fisherman dug svaga četri metra, u kopitu ima čak pet spremišta. Pramačno, krmeno i spremište u konzoli opremljeni su poklopcem, dok bočna spremišta nemaju poklopac, ali će jednako dobro poslužiti svrsi. U unutrašnjosti će sasvim dovoljno mjesta za sebe naći do 4 osobe, no od plovila dugog nepuna četri metra ni ne treba očekivati neku pretjeranu prostranost.

Maritimne osobine

Elenu 400 je pokretala četverotaktna Honda BF40 opremljena s tri, već pomalo zaboravljena rasplinjača, koji doziraju smjesu goriva i zraka po principu 3 u 3. Po jedan rasplinjač za svaki pojedini cilindar, a motor radi jako mirno i uglađeno. Doduše, motor do 4.000 okretaja kao da pati od pothranjenosti, ali kada brojač okretaja prijeđe 5.000 prelazi u drugu krajnost i naprosto pršti snagom. Pri 4.000 okretaja i s 15 do 16 čvorova Elena 400 prelazi u potpuno glisirajući režim plovidbe. Najugodnije je ploviti na 4.500 do 5.000 okretaja na brojaču kada dvije osobe mogu očekivati brzine od 20 do 22 čvora. Najveću brzinu od 27,1 čvora uspjeli smo izmjeriti pri 5.800 okretaja u minuti, a budući da se radi o posve malom plovilu, osjećaj je da se glisira mnogo većom brzinom. To u biti i jest smisao glisiranja, gdje se ne mora ploviti sa 60 čvorova kako biste bili primjećeni! Iako proizvođač kao maksimalnu snagu motora navodi 50 konjskih snaga, mi bismo preporučili upravo 40. Snage ima dovoljno i za potpuno opterećeno plovilo, a tko pretežno plovi najviše s dvije osobe i želi maksimalno srezati troškove, može se odlučiti i za ugradnju 30 konjskih snaga, jer na Eleni 400, će se i dvadesetak čvorova činiti prilično brzo.

Zamjerku imamo na skipersku konzolu testiranog modela koja je previsoka, te je kolo kormila s komandama postavljeno previsoko. Na taj način je nemoguće sjediti i upravljati pa se sve mora činiti stojeći. Budući da smo mi isprobali prvi proizvedeni primjerak, u kasnijim varaijantama je navedeni nedostatak uklonjen. Konzola je snižena, pa je sad moguće sjediti i upravljati, Vjetrobrana će se sjetiti svaki skiper nakon borbe s vjetrom uslijed dugotrajnijih glisiranja. Prilikom prelaska preko valova putnici će u većoj ili manjoj mjeri ipak biti mokri zbaog prelijevanja valova preko pramaca. No, to je slučaj kod svih glisera sličnih dimenzija.

Početni skepticizam izazvan niskom cijenom plovila i očekivanih maririmnih mogućnosti brzo se pokazalo neutemeljnim, je Elena 400 ima sjajno pogođenu hidrodinamiku trupa. Doista! Vrlo brzo izglisirava, i na moru se ponaša kao, za broj veći gliser. Bez obzira kakve vratolomije izvodili za kolom kormila Elene 400, trup uvijek vjerno slijedi zadanu putanju i ne dopušta nikakva iznenađenja, ulijevajući sigurnost skiperu i svim putnicima. Čak i u situacijama kada se punim gasom preskače preko valova, trup prilikom doskoka čvrsto "grabi" more. Glisiranje Elenom 400 toliko je zabavno da tko jednom osjeti skipersku poziciju, neće je olako prepustiti. Hidrodinamičke osobine trupa mogu posramiti i mnogo skuplje te razvikanije konkurente, što je dokaz kako nije bitno koliko proizvod košta, već kako je realiziran.

Zaključak

Elena 400 M.I. Nautike d.o.o. predstavlja odličnu protuvrijednost za uloženi novac. Ima izvrsnu hidrodinamiku trupa zbog čega će uživati svi ljubitelji adrenalina. Dovoljno je prostran kako bi manja obitelj provela dan na moru i iam vrlo pristupačnu cijenu pored koje se nekim manjkavostima u izradi i završnoj obradi ipak mora progledati kroz prste. Varijanta poput testirane, u kojoj su se od važnije serijske opreme nalazile ograda, navigacijska svijetla i jastuci, iznosi diskontnih 30.000 kuna. Pritom se može birati između plave i bordo boje trupa koja dodatno podiže atraktivnost glisera. Tko želi najpovoljniju opciju, može izabrati "golu" osnovnu varijantu po maloprodajnoj cijeni od svega 25.000 kuna. Dakle, Elena 400 ima sve preduvijete da postane vrlo traženo plovilo.

Tekst i fotografije preuzete od Burze Nautike.