M.I. Nautika - Gof 410
TEHNIČKE KARAKTERISTIKE:
Dužina trupa: 4,10 m
Širina: 1,67 m
Težina: 250 kg
Broj osoba: 4
Motor: 4-10 KS
Cijena: 15.000 kn
uključen PDV


Izgled i unutrašnjost

Pasara Gof 410 predstavlja klasičnu jadransku brodicu s više zaoblenim bočnim stranicama i kobilicom dubokom 18 centimetara koja se prostire duž čitavog trupa. Na test smo dobili luksuznije opremljeni model s pramčanim jarboletom i lantinom s inoks nosačem postolja za tendu u tradicionalnom stilu te s bordo-bijelom kombinacijom gelcoata. Mora se priznati kako ovakva kombinacija djeluje vrlo efektno i pomalo luksuzno. Karakteristično pramčano spremište s blokaportom nešto je duže nego kod Mile 300 i dovoljno je prostrano za dnevne izlete. Pogled na kokpit otkriva i jednu zanimljivu dosjetku. Krmena klupa je fiksna i duža od ostale dvije klupe u sredini. No zato se središnje klipe prema potrebi mogu ukloniti i pospremiti. naime, u bočnim stranicama nalaze se mala postolja na koja se nataknu klupe. Kada je potrebno više mjesta u kokpitu, klupe se pospremaju u podno spremište podizanjem pajola. Vrlo korisno rješenje! Gof 410 registriran je za 4 osobe koje će uživati u potpunom komforu tradicionalnog tipa. Brodica nema samoprazneći kokpit, pa će nakon svake jače kiše biti potrebno sekati barku. Unutrašnjost brodice izvedena je kontraštampi, a mora se priznati kako je cjelokupna izrada vrlo solidna. Sve se doima kompaktno složeno.

U polovidbi

Brodicu smo isprobali u kombinaciji sa četverotaktnom Hondom BF4.5. Širok trup s dodatno izdignutim pramčanim podvodnim dijelom relativno male duljine. Za vrijeme testa sjeverozapadnjak je stavrao manje valove, a s dvije osobe u plovilu uspijeli smo postići maksimalnu brzinu od 4,7 čvorova. Zadovoljavajuća brojka koja je ipak manja od očekivanih vrijednost zbog spomenute širine trupa. Iako brodica može maksimanlo podnijeti i do 10 konjskih snaga, naša preporuka je 4,5 do 5 konja. Za više konja nema potrebe jer se ionako radi o barci namjenjenoj plovidbi u blizini obale. Pohvalno je što se gotovo nomalo ne ljulja, a zbog male duljine savladavanje valova pramcem za posljedicu će imati i pokojeg mokrog putnika. Uži i duži trup Gofa 410 na maksimalnom gasu s dvije osobe omogućio brzinu od 6 čvorova, a već na pola gasa može ploviti sa 4,5 čvora. Snaga motora je sasvim zadovoljavajuća, a za kostantne plovidbe s potpuno opterećenom barkom preporučili bismo ipak 6 konjskih snaga. Ljubitelji klasičnih pasara su ionako upoznati s navedenom pojavom. Honda BF4.5 ima zadovoljavajuću količinu snage, ali rad motora nije dovoljno uglađen niti miran, pa će mnogi ostati neugodno iznenađeni. Također, buka motora je pri višim okretajima pretjerano visoka.

Zaključak

Gof 410 je zanimljiva barka koja će zasigurno pronaći put do kupaca. Gof 410 je pasara koja se može koristiti i za cjelodnevne ljetne izlete te udaljena ribarenja, a privući će ljubitelje tradicionalnih domaćih pasara.

Tekst preuzet od Burze Nautike.